galenihastar

Alla inlägg under februari 2011

Av Annie Bäckstrand - 13 februari 2011 20:17

Har kollat på Ponnyakuten och känner att det är för mycket tävlingsryttare med i år!! Vill ha några som bara vill få kontakt med sina hästar eller lösa problem som sitter inom en själv!

Jaja. Jag menar inget illa!

Fast tycker ändå första säsong är bättre!

men jag gillar att de iaf ta med ridskoleryttare! fast kanske skulle vilja ha nån mer xD!!


  V.S  


Kollade nyss Tobbe Larssons sida och såg att PONNYAKUTEN 1 släpps på DVD den 6/4 -11 :) Hoppas det inte är bara jag som kommer köpa den :)

//Annie


Av Annie Bäckstrand - 12 februari 2011 19:57

Här kommer bilder från Saras ridgrupp i fredags!!

www.sarasplace.bloggplatsen.se


  Sara och vera (L)   Madcikenn (L)  

Sara och Vera :)


GLÖMT INTE MEJLA FÖR HOT/NOT!!


//Annie =)

Av Annie Bäckstrand - 10 februari 2011 16:31

Vilken är snyggast den dyra eller Billiga!!?


Billiga:

  

Basic Ventilationshjälm CRW®

Pris: 279:- på Hööks.se


Dyra:

  

Charles Owen-Wellington Classic

Pris:2969:- på bodahastsport.se


Jag skulle föredra den billiga. tycker den är MYCKet snyggare än den billiga xD


//Annie

Av Annie Bäckstrand - 9 februari 2011 21:23

Tänkte lägga in lite bilder på Maggie! Inget annat atta skriva om :)=)

      

Av Annie Bäckstrand - 8 februari 2011 19:37

Hej! om nån kollar denna blogg så tänkte jag börja med hot or not!

Lånat bedömningen från denna sidan:

Ryttarens sits - Hoppning/Dressyr:

Samspel mellan häst och ryttare:

Matchning:

Hästens form:

Helhets intryck:

 

Bildern har jag tagit från Hopptävling i söndags.

Ryttarens sits - Hoppning: Bra sits, skänkeln bra! 

Samspel mellan häst och ryttare: Såg ryttaren hoppa och tycker att sammarbetet mellan häst och ryttare är super =)

Matchning: Lite matching mellan väst och Schabrack.

Hästens form: Håller huvudet fint, uppe. Kan ej bedömma när han hoppar.

Helhets intryck: Fint intryck. trevligt ekipage

Resultat: HOT


Skicka bilderna till ab950908@hotmail.com

//Annie

Av Annie Bäckstrand - 7 februari 2011 21:34

Tänkte hissa/Dissa handskar. Har/haft handskarna jag lägger in!!

  

Först Hissar jag dessa handskar från Jacson.!Har de nu och tycker de är jätte bra :) sköna inne och man får ett bra grepp om tyglarna. Dock kanske lite kalla på vintern xD Dock är mina Svarta =) HISS!!


  

Dissen går till Dessa SKIT billiga hanskar från jacson som jag har haft några gånger. De är kalla, och får sönder lätt. dock är de sköna inne men man har inte nått bra grepp om tyglarna med de. SKIT kalla på vinern.!DISS!!


Kommer fler Hiss och Diss någon gång då och då :)

Ses imon!


//Annie

Av Annie Bäckstrand - 6 februari 2011 21:50

Hellu!! Helt slut efter tävlingen idag! och sedan ungdomssektions möte. från 15:00-19:25 *Pust. tävlingen varade från att jag kom då xD 8:00-11:30 Hem ett par timmar innan man åkte tillbaka till stallet då!

Tävlingen gick sådär.startade först i hela tävlingen med Maggie.

De 4 första hindrerna så gick det super bra. Men när vi skulle snedda rakt över Medelinjen och hoppa ett hinder i mitten så kände jag hur allt gick åt skogen! Tappade kontrollen över hindret eftersom det blev ett konstigt språng :( så jag flyger in i vägen(Röda saken) och Maggie kör en liten spring tur utan mig xD(andra saken) xD

  

Haha japp så gick det. sitter här med en hand som gör ont  nu :( Men jag tävlade ändå med Madicken sen xD

Gick sUPERBRa med henne. Hon bruka sticka och krångla lite. Men det var nästan som hon hörde att vad jag sa innan att vi skulle ta det lugnt för jag har ont. Eller så kände hon på min ridning att jag red annolunda??

Jaja, Som otur var alla klasserna Clear round :( Men hade kanske blivit placerad om det hade varit stilbedömning :)=)


Här kommer lite bilder från dagen. Dock ingen film eller bild på mig. Hade ingen som kunde filma xD

        

  

Inte världs kvaliter på bildern då jag krabbade ganska mycket för att hitta rätt inställnig. Dock hittade jag den inte xD Men min lilla kompis ska hjälpa mig!!


//Annie

P.s Glöm inte skriva vad NI vill att JAG ska skriva om :)


Presentation


En Ridskoleryttare på 15 år. Ridit i 7 år och tävlar hoppning upp till 70 cm klubb. Hoppat 90 cm som högst. tävlat upp till LC:2 dressyr.! Här kommer jag skriva om allt mellan himmel och jord om hästar! Ibörjan kommer mycket info mig xD sen efterhand bli

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards